Az EyeSight (*1) nem csak arra képes, hogy a hagyományos tempomatok módján tartsa az előre beállított sebességet. Ha a Forestere előtt egy másik autó halad, az adaptív tempomat hozzáigazítja a tempót, és tartja a beállított követési távolságot, folyamatosan ellenőrizve az elöl haladó jármű sebességét és távolságát. A rendszer a motor, a váltómű és a fékek vezérlésével széles (körülbelül 0-180 km/órás) sebességtartományban működik. A főutakon, autópályákon és hasonló útszakaszokon való használatra tervezett adaptív sebességtartó automatika nemcsak az elöl haladó autót, hanem annak féklámpáját is érzékeli, és akár az araszoló forgalom tempóját is képes tartani, még kényelmesebbé varázsolva ezzel a hosszú autóutakat.
A Subaru világelső vezetéstámogató technológiája
A Subarunál mi a TELJES KÖRŰ VÉDELEMBEN hiszünk, valamint abban, hogy az ütközés előtti védelem fontos részeként mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy a balesetek eleve be se következzenek. Ezért alkottuk meg a Subaru élenjáró EyeSight (*1) vezetéstámogató rendszerét, ami második szempárként figyeli az autó előtti útszakaszt; a két sztereó kamera háromdimenziós, színes képeket közvetít, s kiváló képfelismerő funkciója révén az EyeSight majdnem olyan élesen lát, mint az emberi szem.
A kamerák képei alapján a rendszer képes precízen meghatározni a formákat, a sebességet és a távolságot, így nem csupán az autókat ismeri fel, hanem a motorokat, a kerékpárokat és a gyalogosokat (*2) is. Ha a berendezés veszélyhelyzetet észlel, figyelmezteti a vezetőt, sőt szükség esetén a fékeket is működésbe hozza. Tökéletesített képességei révén az EyeSight mérsékli a vezető terhelését, és fokozza a SUBARU Forester utasainak biztonságérzetét.
Ha az EyeSight akadályt érzékel az autó előtt, ám a vezető előre indul, ahelyett hogy hátramenetbe kapcsolna, az ütközésmegelőző gázvezérlés hangjelzéssel és villogó fénnyel jelzi ezt, valamint lekapcsolja a motor teljesítmény-leadását, megakadályozva ezzel a frontális ütközést.
Ha autópályán vagy hasonló úton kb. 65 km/óránál gyorsabban halad, a sávtartó automatika a sztereó kamerákon keresztül figyeli az útburkolati jeleket, és amennyiben a rendszer úgy érzékeli, hogy a jármű kitér a sávjából, a megfelelő kormánymozdulattal segít megelőzni a sáv elhagyását a biztonságos haladás érdekében.
Ha az autó áll, ám az EyeSight azt érzékeli, hogy a forgalom újra megindult (az elöl lévő jármű elmozdult a helyéről), az elindulásra figyelmeztető rendszer fény- és hangjelzéssel adja ezt a vezető tudtára.
(*1) Előfordulhat, hogy az EyeSight vezetéstámogató rendszer működése nem minden forgalmi helyzetben optimális. A biztonságos és körültekintő autózásért, valamint a közlekedés szabályainak betartásáért mindig a vezető felel. A rendszer hatékonyságát számos olyan tényező befolyásolhatja, mint a jármű karbantartása, illetve az út- és időjárási viszonyok. A bemutatott EyeSight rendszer működéséről és korlátairól a Kezelési kézikönyvben talál részletes leírást.
(*3) Előfordulhat, hogy az Ütközésmegelőző Fékrendszer nem működik minden helyzetben. Az útakadályok és az autó sebességkülönbségétől, az akadály magasságától és egyéb körülményektől függően bizonyos közlekedési helyzetekben nem állnak fenn az EyeSight optimális működéséhez szükséges feltételek.